Testimonial: Houtconstructie Desmyter vertrouwt administratieve opvolging van bouwprojecten toe aan Borgn

 

Houtconstructie Desmyter is gespecialiseerd in hoogwaardige houtskeletbouw. Onder leiding van zaakvoerder Maarten kent het Roeselaarse bedrijf al tien jaar een gestage groei. Een goed gevulde agenda aan lopende projecten en nieuwe werven brengt natuurlijk de nodige administratie met zich mee, waarin Borgn graag te hulp schiet. We polsen bij Maarten naar zijn ervaring met onze diensten!


Kan je meer vertellen over Houtconstructie Desmyter en wat jullie doen?

“Wij zijn een schrijnwerkerij die zich enerzijds toelegt op de restauratie van houten daken. Anderzijds plaatsen we bijgebouwen maar ook volledige woningen, kantoren en grotere constructies op basis van houtskeletbouw. We leveren projecten van a tot z op, inclusief dakbedekking, ramen en grondwerken.”


Hoe is de samenwerking met Borgn ontstaan?

“Een concullega gaf me de tip omdat jullie technische kennis in huis hebben, wat voor onze sector echt een meerwaarde is. Ik kwam Maaike al een aantal keer tegen op bijeenkomsten van BNI dus Borgn was me niet geheel vreemd.”


Waarin staat Borgn jullie precies bij?

“Enkel het opstellen van offertes en de facturatie nemen mijn projectleider en ik nog op ons. Alle overige administratieve zaken laten we over aan Annelies. Zij komt wekelijks langs op vrijdag om de betalingen op te volgen, facturen in te boeken en de werfmeldingen in orde te brengen. Een dag per week maakt zij met andere woorden deel uit van ons team. Maar ook op andere momenten, als we ergens met een vraag zitten, weten we dat we haar altijd kunnen bellen of Whatsappen. Da’s al een paar keer handig gebleken!”


Vanwaar de keuze voor een externe partner in plaats van een vaste medewerker?

“Er is niet voldoende workload voor een fulltime job en we kunnen ook moeilijk inschatten hoeveel werk er zal zijn. Annelies is hier soms een hele of een halve dag, afhankelijk van het aantal registraties dat verwerkt moet worden. Borgn is zeer flexibel naar uren toe, wat voor ons voordeliger uitkomt.”


Wat zijn verder de voordelen aan samenwerken met Borgn?

“Het team van Borgn is gewoonweg heel goed in wat ze doen. De administratie die bij een bouwproject komt kijken, wordt vaak onderschat en al die regeltjes zijn niet aan mij of mijn medewerkers besteed. Annelies weet perfect waar ze mee bezig is en houdt ons op de hoogte van wijzigingen in de wetgeving. Bij projecten die vandaag bijvoorbeeld aan 6% btw verrekend worden, moet er een specifieke vermelding op de factuur staan. Zo’n zaken laten we gerust in haar handen.”

Benieuwd wat Borgn kan betekenen voor uw administratie? We ontvangen u graag voor een kennismaking met ons team en onze diensten. Neem gerust contact op!