Borgn heeft sinds januari een nieuwe collega: administratief medewerkster Sabrine!

Administratieve ondersteuning is booming business. Steeds meer bedrijven en particulieren doen een beroep op freelancers om hun administratie in goede banen te leiden. Ook bij Borgn is de nood naar administratieve hulp zeer merkbaar, daarom was het hoog tijd voor versterking!

Welkom Sabrine!

Sinds begin dit jaar is Sabrine aan de slag bij Borgn als administratief medewerkster. We interviewden Sabrine over haar eerste weken en haar mening over thuiswerk en freelance administratieve ondersteuning.

Sabrine, jij bent intussen al enkele weken aan het werk bij Borgn. Maar hoe ben je bij ons terechtgekomen?

Door de kracht van social media! Een vriendin van mij had de vacature gedeeld op Facebook. De jobinhoud sprak me erg aan en ik heb meteen gesolliciteerd. De rest is geschiedenis…

Wat sprak je juist zo aan in de job?

De variatie van het werk, dat is voor mij heel belangrijk. Bovendien is de vrijheid die de job biedt ook heel mooi meegenomen: ik kan van thuis uit werken, zelf mijn uren inplannen, heerlijk!  

Hoe zijn de eerste weken verlopen? Met welke projecten ben je bezig?

De eerste weken zijn voorbijgevlogen! Maaike is een fantastische coach, ze is altijd bereikbaar en ik krijg snel feedback. We vullen elkaar eigenlijk perfect aan.  

Mijn grootste project de afgelopen weken was Agro-Expo. Ik heb hun volledige facturatie onder handen genomen, maar ook de inschrijvingen van evenementen geregeld en badges bijgehouden. Tijdens het weekend ben ik ook eens een kijkje gaan nemen, zodat ik voor de volgende editie over twee jaar goed weet met wie ik werk.

Daarnaast heb ik ook de boekhouding voor verschillende klanten opgevolgd, facturatie gedigitaliseerd, mailboxen uitgeplozen en in Teams gestoken…

Ik heb ook een WordPress-opleiding mogen volgen, zodat ik aanpassingen aan websites kan doen. De laatste week heb ik vooral research gedaan naar apps die interessant kunnen zijn, zowel op privé als op professioneel vlak. Zo kunnen we nuttige tools aanbieden aan onze klanten.

Nu ga ik alles voorbereiden voor iemand die begint met een verbouwing. Je ziet het, het is een heel gevarieerde job!

Je hebt vermeld dat je vaak van thuis uit werkt, hoe ervaar je dit? Wat zijn voor jou de pluspunten van thuiswerk?

Ik verlies geen tijd op de baan, dus ik kan meteen aan het werk. Bovendien kan ik mijn uren flexibel inplannen. Als het mooi weer is, kan ik even een uurtje genieten, en daarna weer verder werken. Mijn zoon heeft om 15u30 gedaan met school, dus het is fantastisch dat ik even tijd kan vrijmaken voor hem, om daarna gewoon weer verder te doen. Ik heb wel ons tuinhuis ingericht als home office zodat ik een rustig plekje heb om te werken. Dat is geen overbodige luxe met kinderen in huis!

Bovendien werken we met Microsoft Teams (ism. Arcade Business Consultancy), zo kunnen we snel afstemmen met elkaar. Mijn taken worden ook via Teams aan mij gelinkt, zodat alles heel duidelijk en overzichtelijk blijft. Eén keer per week spreken we dan af om alles meer in detail te overlopen. Op deze manier staan we eigenlijk constant in contact, ook al werk ik van thuis uit.

Wat vind je tot nu toe het leukste aspect van jouw job?

Heel simpel, dat ik mag doen wat ik graag doe. Alle taken zijn me op het lijf geschreven, het is echt volledig mijn ding. Ik vind het ook enorm leuk om bezig te zijn met verschillende opdrachten. Een groot deel van mijn job is facturatie, maar ik hou me ook bezig met administratie, websites updaten, de boekhouding… Bovendien kan ik zelf mijn werk inplannen, wat een luxe.

Wat is volgens jou het grootste voordeel van freelance administratieve ondersteuning voor een bedrijf?

Als freelancer kunnen wij een hoop werk uit handen nemen, zonder dat er extra personeel moet aangeworven worden. Zo nemen wij bijvoorbeeld voor bepaalde klanten de volledige personeelsadministratie voor onze rekening. Dat is veel werk, maar niet genoeg werk om iemand vast voor aan te werven. Meestal worden dergelijke taken dan verdeeld onder de huidige werknemers, wat weer voor extra stress en werklast zorgt. In zo’n geval zijn wij als flexibele freelancers natuurlijk de ideale oplossing!

Bedankt voor jouw tijd, Sabrine. Wij wensen je alvast nog veel succes en plezier bij Borgn!

Ziet u ook het bos door de bomen niet meer en bent u dringend op zoek naar administratieve ondersteuning? Contacteer ons voor meer informatie en dan kijken we samen wat we voor u en uw administratie kunnen betekenen!