Elk bedrijf krijgt vroeg of laat te maken met medewerkers die door ziekte of zwangerschap tijdelijk uitvallen. Dat is niet altijd evident want vaak komt er bij een job heel wat specifieke dossierkennis en inzicht kijken en niet in het minst bij een administratieve functie. Toen de vaste administratieve kracht van Anbra Vastgoed in blijde verwachting was, contacteerde zaakvoerder Annelies Bracke ons met de vraag of wij deze zwangerschapsvervanging voor haar konden uitvoeren. Lees in deze testimonial hoe we met Borgn deze tijdelijke vervanging in goede banen hebben geleid.
Annelies, eerst en vooral bedankt voor uw tijd. Kan u onze lezer iets meer vertellen over Anbra Vastgoed?
Graag! Zes jaar geleden ben ik met mijn vastgoedkantoor Anbra Vastgoed begonnen in Meulebeke. Wij doen zowel verkoop als verhuur van vastgoed en daar komen heel wat administratieve taken bij kijken. Ik heb een tijdje alles alleen gedaan, maar twee jaar geleden heb ik mijn team versterkt met Laura als administratief medewerkster.
Waarom heeft u gekozen voor freelance ondersteuning in plaats van een vaste tijdelijke vervanging?
Oorspronkelijk had ik een stagiaire voorzien die mij anderhalve dag per week ging bijstaan. Maar studenten moeten natuurlijk nog veel leren en er komt best wel wat werk en tijd kijken bij de opvolging van een stage. Eigenlijk kon ik mij dat toen niet permitteren gezien Laura er niet was, dus heb ik toen beslist om een andere oplossing te zoeken om Laura te vervangen. Ik had dus vooral snel iemand nodig die meteen kon inspringen.
Hoe bent u dan uiteindelijk bij Borgn terechtgekomen?
Ik kende Maaike van vroeger, we hebben ooit samen een opleiding gevolgd. Toevallig kwam ik haar tegen tijdens een BNI-netwerkevent en zo ging de bal aan het rollen. Voor mij was de dealmaker dat Maaike het vaste aanspreekpunt is en dat het steeds dezelfde persoon is die langskomt. Bij andere bedrijven zie je vaak iemand anders, maar in mijn geval is dat niet interessant gezien de vertrouwelijke aard van mijn job. Ik ken Maaike ook persoonlijk en weet dat ze heel betrouwbaar en discreet is, dus de keuze was snel gemaakt om Borgn in te schakelen.
Is er een overdracht geweest tussen Laura en Borgn?
Nee, en daar heb ik achteraf spijt van gehad. De volgende keer laat ik Maaike sowieso een maand op voorhand inwerken zodat ik haar voor meer taken kan inschakelen. Dat is een tip die ik zeker kan meegeven aan andere ondernemers die op zoek moeten naar een tijdelijke vervanging.
Welke taken heeft Borgn voor u kunnen uitvoeren?
Wij hebben heel wat klassement up-to-date te houden. Ook al gebeurt er intussen veel digitaal, in onze sector komt er toch nog heel wat papier aan te pas. Daarnaast stond Maaike ook in voor de betalingen want zij is boekhoudkundig heel sterk. Dat is het voordeel van Maaike: ze heeft veel ervaring op verschillende vlakken waardoor ze aan drie woorden genoeg heeft om aan de slag te kunnen. Het is misschien een cliché, maar time is money. Het was ook handig dat Maaike op kantoor aanwezig was. Ik kon steeds met een gerust hart op afspraak vertrekken, want ik wist dat Maaike er was om bezoekers op een professionele manier te ontvangen. Ze straalt echt zelfzekerheid uit en dat is heel belangrijk in de vastgoedsector.
Zou u in de toekomst opnieuw een beroep doen op Borgn?
Absoluut! Er bestaat echt een wederzijds engagement, wat zorgt voor zekerheid. Ik weet dat ik op Maaike kan rekenen en haar flexibiliteit is ook een groot voordeel. Volgende keer zal ik Maaike wel meer inschakelen: een halve dag om de twee weken was echt te weinig om complexe materie zoals bodemattesten en stedenbouwkundige vergunningen uit te leggen.
Bedankt Annelies, wij kijken alvast uit naar een nieuwe samenwerking!
Bent u ook op zoek naar een tijdelijke zwangerschapsvervanging of naar administratieve ondersteuning op lange termijn? Contacteer ons vrijblijvend en samen kijken we voor een oplossing op maat!