Al sinds het prille begin van Borgn vertrouwt Arcade Business Consultancy op de organisatorische en administratieve skills van Maaike. Het consultancybedrijf uit Zedelgem concentreert zich bij voorkeur op zijn specialisatie in procesoptimalisatie en geeft algemeen papierwerk liever uit handen. We spreken met zaakvoerder Kris D’Hoest over hoe Borgn daarin een aanvullende kracht betekent.
Waar legt Arcade zich precies op toe?
“Wij helpen bedrijven bij het optimaliseren en digitaliseren van hun bedrijfsprocessen op twee niveaus. Enerzijds bieden we systemen voor document management, waarbij we onder meer het opslaan, archiveren en delen van documenten gaan automatiseren. Onze tweede pijler is ERP-automatisatie. ERP of enterprise resource planning is zowat de ruggengraat van ieder bedrijf. Het omvat een reeks geïntegreerde applicaties om je financiën, productie, logistiek en nog veel meer te beheren.”
Van efficiënte flows is Borgn zeker fan! Waarin staat Maaike jullie zoal bij?
“Maaike komt een tweetal dagen per week langs om alles van administratieve zaken op te volgen en onze boekhouding en die van onze vennootschappen op orde te brengen. Zij staat ook in voor de communicatie met onze boekhouder. Da’s voor ons een enorme ontlasting gezien het vroeger vaak een issue was om alles tijdig bij de boekhouder binnen te brengen. Sinds Maaike er is, verloopt dat proces vlekkeloos. Daarnaast ondersteunt ze ons bij de organisatie van events en bij de loonadministratie. Zeker in tijden van corona kwamen daar heel wat extra regelingen bij kijken en heeft ze daar proactief het nodige voor gedaan.”
Vanwaar de keuze om jullie financiële administratie aan een externe partner over te laten?
“Ons consultancybureau bestaat voornamelijk uit specialisten. Ieder heeft expertise in een specifieke technologie en die focus willen we niet wegnemen. Alle taken die niet tot onze core business behoren, besteden we daarom liever uit. Nu fungeert Maaike intussen wel eerder als een deel van Arcade dan als een externe. Ze staat tenslotte aan het hart van onze firma.”
Wat zijn voor jou de grootste voordelen aan samenwerken met Borgn?
“Eerst en vooral de totale ontzorging: Maaike weet met heel weinig woorden wat ze moet doen, gaat daarmee aan de slag en zal haar taken steeds correct uitvoeren. Wij verifiëren alles wel, maar weten dat we haar blindelings kunnen vertrouwen. Daarin zit meteen een tweede belangrijke meerwaarde. Zo’n jarenlange vertrouwensband bouw je niet zomaar. Maaike kent ons bedrijf vanbinnen en vanbuiten, niettemin ze daar heel discreet in blijft. Dat maakt haar en Borgn uniek op de markt.”
Ook nood aan administratieve of boekhoudkundige ontzorging? We horen graag waarmee we je kunnen helpen. Contacteer ons voor een gesprek.