Uw bouwproject opvolgen? Borgn doet het met de nodige expertise… en plezier!

Niets dat mij meer voldoening geeft dan een totaalopdracht waarbij ik mijn hele gereedschapskist mag benutten. Het is de ultieme win-winsituatie: optimale voldoening voor mij, maximale efficiëntie voor de klant. Dat mochten een tevreden klant en ikzelf laatst ondervinden: Borgn ruilt de bureaustoel namelijk moeiteloos in voor de regiezetel van uw (ver)bouwproces.

Van bureau tot werf: een verrassend kleine stap

Lag het aan de tevredenheid over de initiële administratieve ondersteuning? Of gaf mijn opleiding als bouwkundig tekenaar de doorslag? Beide troeven versterken elkaar allicht.
De klant zocht aanvankelijk iemand om zijn persoonlijke administratie op punt te stellen. Toen hij vernam dat ik ook bouwkundig tekenaar ben, rees al gauw de vraag om zijn verbouwing verder op te volgen… Een ongetwijfeld herkenbare ontzorgingsbehoefte voor vele verbouwers.

Voor mij vormt het opvolgen van zo’n (ver)bouwproces een deugddoend verblijf in de comfortzone: zowel de jobinhoud als het echt bijstaan van de klant werkt voor mij enorm motiverend. Het aanboren van meerdere competenties, administratief én technisch, leidt hier tot méér dan een som van de delen.

Relevante knowhow doorheen het hele bouwtraject

Uiteraard wordt een verbouwingstraject gekenmerkt door een hoop administratieve uitdagingen en bouwtechnische keuzes. Technische knowhow kunnen koppelen aan financiële en administratieve expertise is hierbij geen overbodige luxe.

Even een oplijsting van de belangrijkste aspecten van zo’n (ver)bouwproces:

  • Het opstellen van een draaiboek: Wat moet er nog gebeuren? Door wie? Wat kan de bouwheer nog zelf? Timing en planning zijn hier cruciaal. Professionele ondersteuning stroomlijnt de werken vanuit een realistische kijk op de verschillende werkposten.
  • Offertes opvragen: Na het oplijsten van de nog uit te voeren werken en benodigde materialen, vraag ik telkens 3 offertes op bij verschillende aannemers en leveranciers. Prijzen kunnen namelijk sterk verschillen en ook hier blijkt de combinatie van gezonde assertiviteit, financieel overzicht en technische kennis erg waardevol bij de communicatie, briefing én opvolging ter plaatse.
  • Budgetplanning: U wilt natuurlijk altijd het overzicht bewaren over het financiële totaalplaatje. Met mijn brede expertise rond budgetplanning zijn verrassingen uitgesloten. Zo kan ook deze klant op zijn beide oren slapen.
  • Opvolging van de werken: Iedere twee weken is er een overleg met de klant, waarbij we vorderingen, offertes en keuzes overlopen en evalueren. Zo houdt de klant steeds de vinger aan de pols.

Soms wint u juist meer controle door bepaalde zaken los te laten. Bovendien houdt u tijd en ruimte over voor dingen die u wél graag zelf doet. Deze case is daar een mooi voorbeeld van.

Ook uw totaalopdrachten zie ik met veel plezier en toewijding tegemoet! Stel hier uw vraag.